.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
آمار تكان دهنده سرطان در گيلان

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هشتم گفت: آمار سرطان به ویژه سرطان دستگاه گوارش و خونی در استان گیلان بیش از سایر استانهای کشور است.

حسن تامینی با بیان اینکه هنوز علل و عوامل افزایش سرطان در گیلان به خوبی مشخص نیست، افزود: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی گیلان جزو معدود مراکزی است که مرکز تحقیقات گوارش دارد و فعالیتهای تحقیقاتی موثری در این خصوص صورت گرفته اما متاسفانه تاکنون ریشه بروز سرطانها در استان هنوز مشخص نیست.

وی با اعلام اینکه روشهای زیادی برای کاهش آمار سرطانها وجود دارد، اظهارداشت: برای تحقق این امر باید اعتبار ویژه و تیم تحقیقاتی قوی در نظر گرفته شود.

نماینده رشت در پاسخ به سئوالی مبنی براینکه آیا سبک غذایی در افزایش سرطان موثر است، افزود: در گذشته‌های دور که نگهداری مواد غذایی در یخچال برای همه امکان‌ پذیر نبود، مردم برای اینکه بتوانند غذایی را طولانی مدت نگه دارند اقدام به خشک کردن، نمک سود کردن، دودی کردن، نگهداری مواد غذایی در سرکه (به‌صورت انواع ترشی) می ‌کردند.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه انجام این کارها هنوز نیز در برخی از مناطق ایران مانند گیلان و مازندران شایع است، یاد آورشد: اینگونه مواد غذایی شمار سرطان معده و گوارش را افزایش می ‌دهند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

ستوده 29 آذر 1388
متاسفانه استفاده بي رويه از سموم مختلف در حفاظت از كشت و كار كشاورزي پدر مردم بدبخت استانهاي شمالي را در اورده است .اين سموم منشا انواع سرطان ميباشند

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 3.402 seconds.